Réžia: Dave Green
Scenár: Josh Appelbaum, André Nemec
Kamera: Lula Carvalho
Hudba: Steve Jablonsky
Strih: Jim May, Debra Neil-Fisher, Bob Ducsay

Hrajú: Megan Fox, Stephen Amell, Will Arnett, Brian Tee, Tyler Perry, Brittany Ishibashi, Laura Linney

Po dvoch rokoch prichádzajú korytnačí bratia v plnej poľnej do boja s novými zloduchmi, ktorých verne poznáme z detstva, no strieborné plátno o nich doposiaľ nezavadilo. Reč je o zmutovaných Shredderových kumpánoch, nosorožcovi Rocksteadym a diviakovi Bebopovi. Lotrovský prím však tentoraz patrí komandérovi Krangovi, pre tých zábudlivejších z nás alebo korytnačou mytológiou nepoškvrnených, hovoriacemu slizkému mozgu v bruchu robotického tela, pochádzajúcemu z Dimenzie X.

Zobrazenie nových postáv je nanajvýš verné komixovej predlohe. Noví mutanti sú zdrojom humoru a veľmi zdarnej akcie. Korytnačkám dajú zabrať. Samozrejme, posila pribudla aj na strane dobra. Mladý ambiciózny policajt Casey Jones (Stephnem Amell) by to rád dotiahol na detektíva, ale to by mu nesmeli zdrhnúť z policajnej dodávky všetci väzni. Motiváciu dolapiť zlosynov by mal, stačí sa spriahnuť s hrdinami v pancieroch.

S vnadami nešetriacou April O’Neillovou (stále krásna Megan Fox) vytvoria solídny korytnačí back-up. Samozrejme nesmie chýbať chválenkársky Vernon (Will Arnett), ktorý vzal minulý úspech so záchranou mesta na seba a je z neho široko ďaleko uznávaný hrdina, ktorý na znak úcty dokonca dostane symbolický kľúč od mesta. Skutoční záchrancovia zatiaľ ostávajú v tieni.

Ninja korytnačky 2 (Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows, 2016)

Príbeh je svojou štruktúrou štandardom pokračovaní. Lotor sa chce pomstiť, nájde si väčšiu a silnejšiu bandu s technológiou z inej dimenzie, s ktorou chce vládnuť svetu. Hrdinovia predvedú svoje schopnosti v top forme, aby ich zastavili, v čom im pomôže aj ich prerobené ninja smetiarske auto.

Výmena režiséra prvého dielu za Davea Greena pokračovaniu adrenalínovej tínedžerskej jazdy nijako neublížila. Dvojka šliape v nastolenom štýle, akurát prehodila na vyšší prevodový stupeň. Z filmu cítiť vplyv produkčného dohľadu Michaela Baya, finále s lietajúcim Technodrómom akoby vypadlo zo stránky scenáru Transformerov. Nie je to vôbec od veci, cieľovka oboch filmov je totiž rovnaká. A hudobný sprievod Stevea Jablonskyho tiež.

Akcia je svižná, dialógy primerane krátke, Megan je sexy. Všetko je teda tak, ako má byť. Nikto hádam od pokračovania komiksu z detstva nečaká hlbokú prácu s charaktermi či oscarovú drámu o neznesiteľnej ľahkosti bytia. Zopár krát síce filmom otrasie myšlienka, či chlapci nevymenia nekonečné blbnutie v kanáloch za možnosť byť normálnymi ľuďmi, no využitie čarovného mutagénnu na tieto účely sa razantne odmietne.

Z korytnačiek sa tak stáva celkom vydarená séria. Minulý diel nám dosť dobre predstavil hlavné postavy, v tomto pokračovaní si užívame naplno ich akčné besnenie. Zo dva diely v podobnom duchu diváci určite unesú a pokiaľ producentom zarobia aspoň pol miliardy ako minule, máme tu korytnačích bratov o dva roky ako na raketových skateboardoch.

Ak ste neboli sklamaní z jednotky, pri dvojke sa zabavíte ešte o čosi viac. Nech vás korytnačia sila sprevádza.