Rok: 2013
Prístupnosť: MP 18

Réžia: Rob Epstein, Jeffrey Friedman
Scenár: Andy Bellin
Kamera: Eric Alan Edwards
Hudba: Stephen Trask
Hrajú: Amanda Seyfried, Peter Sarsgaard, Juno Temple, Sharon Stone, Robert Patrick, Chris Noth, Adam Brody, Hank Azaria, Wes Bentley, James Franco, Eric Roberts, Chloë Sevigny, Bobby Cannavale a ďalší

Lovelace: Pravdivá spoveď kráľovnej porna (Lovelace, 2013)Na strieborné plátna prichádza ďalší autobiografický príbeh, ktorý vzbudzuje pozornosť. Linda Lovelace sa do histórie zapísala vo veľmi kontroverznej podobe. Po úspešnom filme Deep Throat, v ktorom stvárnila hlavnú úlohu, dostala označenie prvej hviezdy pornografického priemyslu. Lesk a sláva ale skrývali fakty, po ktorých zamŕza úsmev na tvári.

Susan Boremanová pochádza z katolíckej rodiny, kde panuje tvrdou rukou jej matka. Zoznamuje sa so šarmantným Chuckom Traynorom a časom jeho kúzlu úplne podľahne. Odchádza z rodinnej klietky a opantaná vidinou slobody sa za Chucka vydáva. Ten po krátkom čase ukazuje svoju pravú tvár a s ňou i spojené podlžnosti, z ktorých sa chce vykúpiť fascinujúcim spôsobom. Po zistení kvalít jeho manželky v orálnom sexe sa z nej rozhodne spraviť kráľovnú porna.

Lovelace: Pravdivá spoveď kráľovnej porna (Lovelace, 2013) Lovelace: Pravdivá spoveď kráľovnej porna (Lovelace, 2013)

Zaujímavý námet, ktorý by mal v očiach verejnosti očistiť meno Lindy Lovelace a poukázať na temnejšie stránky tejto vyhľadávanej kinematografie. Treba uznať výborné herecké výkony, ako napr. Sharon Stone, ktorá zahrala puritánsku matku maximálne dôveryhodne napriek jej predchádzajúcim úlohám, kde sama hrala skôr sexuálne otvorené ženy (Základný inštinkt). I výkon samotnej mladej Amandy Seyfried patrí medzi výrazné plusy filmu, keďže rolu naivnej dievčiny, túžiacej po svetských radostiach zvládla nadpriemerne.

Výborná kamera, kde dominuje návrat do retra sedemdesiatich rokov oči diváka isto ocenia. Bohužiaľ, film nemá dostatočnú dynamiku, aká by sa dala zo situácie vyťažiť a časom upadá do totálnej povrchnosti a nudy. Chýba hlbšia psychológia a autenticita. Scény, v ktorých Chuck bije a týra svoju drahú, aby plnila všetky jeho príkazy, sú síce dychvyrážajúce, ale čím sa film približuje do finále, tým sú menej strhujúce. Myšlienka diela nakoniec diváka nezasiahne v plnej sile a tvorcom sa ju nepodarilo dostať do takej údernej podoby, aké boli očakávania pred vstupom do kinosály.

Lovelace: Pravdivá spoveď kráľovnej porna je klasickým priemerným festivalovým filmom. Nájdu sa na ňom pozitíva, ale nie dostatočne silné na to, aby sa dalo hovoriť o kvalitnom zážitku. Veľká škoda vzhľadom na potenciál, ktorý nám život Lindy ponúka.