Krajina pôvodu:USA
Prístupnosť: MP

Réžia: Jill Culton, Roger Allers
Scenár: Steve Bencich, Ron J. Friedman, Nat Mauldin
Hudba: Ramin Djawadi, Paul Westerberg
Hrajú (SK znenie): Ján Kroner, Dušan Cinkota, Tatiana Kulíšková

Lovecká sezónaUž sú dávno za nami tie časy, keď sa 3D animované filmy objavovali len raz za čas, ale už keď sa nejaký dostal do kín, išlo takmer vždy o jedinečný kúsok, ktorý si okamžite získal množstvo fanúšikov skvelou zábavou a originalitou. Renesancia animovaného filmu sa prejavila na zvýšenom počte filmov z tejto kategórie, ktoré sa k nám začali valiť v posledných rokoch vo veľkom počte a ktorým zväčša chýba kvalita a najmä originalita (česť výnimkám, ako sú tohtoročné filmy Autá, alebo Za plotom). Nič sa ale asi nedá robiť, nekvalitné 3D animáky asi tak skoro z kín nezmiznú. K tejto kategórii sa na nešťastie musí zaradiť aj práve recenzovaný film Lovecká sezóna, ktorý ale z počiatku vyzeral na originálny film. Ale len z počiatku..

Grizzly Boog je vychovaný mimo voľne prírody ako domáce zvieratko mladej ochranárky Beth, ktorá s ním robí predstavenia. Boog je absolútne zvyknutý na jej starostlivosť a na svoju garáž v malom horskom mestečku Timber Line a vôbec netúži zmeniť prostredie. Jedného dňa ale oslobodí ukecaného jeleňa Elliota, ktorého zajal jemne švihnutý lovec Shaw. Elliot sa ho ako odmenu za slobodu rozhodne zobrať Booga na „party“ do miestnej samoobsluhy, kde si Boog nadopovaný cukrom nevšimne príchod polície. Po tejto nočnej jazde a ešte jednej pohrome počas predstavenia musí Beth vypustiť Booga spolu s Ellitom do voľnej prírody, kde sa grizzly bude musieť vysporiadať so základnými problémami prežitia…

Lovecká sezóna Lovecká sezóna

Keď ste si pozorne prečítali predchádzajúci odstavec a videli ste zopár posledných animovaných filmov, musíte si okamžite všimnúť, že Lovecká sezóna trpí na chorobný nedostatok originálnych nápadov. Napríklad prechod zvierat z pohodlného prostredia do divokej prírody sme mohli vidieť v Madagaskare, alebo v Divočine. A jeleň Elliot ako keby z oka vypadol oslíkovi zo Shreka, či už animáciou, alebo správaním. Do takých troch štvrtín filmu sa nedočkáme takmer žiadneho vtipného, či originálneho nápadu, maximálne môže zaujať splachovací záchod ako symbol civilizácie, inak veľká bieda a nuda plná hluchých miest. Do toho navyše ešte hrá monotónna hudba banja a fúkacej harmoniky a ani dve slabé piesne nezlepšia celkový dojem z Loveckej sezóny.

Zhruba v troch štvrtinách sa konečne film začne rozbiehať a takmer každý divák sa okamžite preberie z meditatívnej letargie do ktorej mohol ako návštevník kina veľmi ľahko upadnúť. Jedná sa o scéna útoku zvierat na nič netušiacich poľovníkov. Táto scéna ako keby ani nepasovala k zvyšku filmu, je akčná, výborne zostrihaná, dokonca aj hudba sa zlepšila. Najmarkantnejší rozdiel je ale vo vtipnosti tejto scény, keď sa na plátne ustavične niečo vtipné deje v celku vysokom tempe, čiže divák nemusí stíhať sledovať každú srandičku autorov, najmä keď sa nechal uspať tempom doterajšieho priebehu filmu. Do tejto časti filmu sa podarilo autorom pretlačiť asi jediný odkaz na iný film, konkrétne na Pána Prsteňov, ktorý je asi najvtipnejším momentom filmu.

Lovecká sezóna Lovecká sezóna

Lovecká sezóna je pokusom štúdia Sony Animation trošku si ukrojiť zo zárobkov hitov od štúdii ako Pixar, alebo Dreamworks. Dokonca Sony vlialo do filmu vcelku pekný rozpočet – 83 miliónov USD. Napriek tomu sa ale film extrémne nevydaril, skôr naopak. Film Lovecká sezóna veľmi ľahko zapadne medzi ostatné priemerné animované filmy, pretože je takmer vo všetkom priemerný (a v niečom aj podpriemerný, napríklad animácia by podľa mňa mohla byť oveľa lepšia). Ale hlavne je veľmi neoriginálny a kebyže nemá spomínanú scénu útoku tak aj veľmi zbytočný film, ktorý sa ani neoplatí vidieť. Vďaka tejto scéna je film aspoň pozerateľný a nebyť takéhoto zakončenia, film by dostal oveľa horšie hodnotenie ako má teraz.

/