Prístupnosť: MP

Réžia: Frank Coraci
Scenár: Steve Koren, Mark O’Keefe
Kamera: Dean Semler
Hudba: Rupert Gregson-Williams
Hrajú: Adam Sandler, Kate Beckinsale, Christopher Walken, Sean Astin, David Hasselhoff, Henry Winkler

ClickeÚroveň filmového humoru neustále klesá. Nájsť komédiu, ktorá je postavená na originálnom nápade je v dobe keď sa do kín dostávajú filmy ako Péčko pre začiatočníkov skutočne náročné. Tretí spoločný projekt režiséra Franka Coraciho a amerického komika Adama Sandlera s názvom Klik – život na diaľkové ovládanie ale dokazuje, že kto hľadá ten nájde.

Do tretice všetko dobré. Toto heslo platí aj pre dvojicu Coraci a Sandler. V roku 1998 spoločne nakrútili dve komédie, ktoré boli postavené z prevažnej väčšiny na Sandlerovej schopnosti čo najviac strápniť svoju postavu. Roznášač vody spolu s Piesňou pre nevestu patria do skupiny priemerných komédií s takmer nulovou nápaditosťou. To však nie je prípad ich najnovšej spolupráce.

Michael Newman je štyridsiatnik, ktorý svoj život stavia predovšetkým na kariére architekta. Na rodinu mu popri práci nezostáva takmer žiaden čas. Despotický šéf Ammer jeho vysnívané povýšenie neustále odkladá a Michaelov sen o živote na úrovni sa rozplýva pred očami. Jeho trápenie ale ukončí večerná návšteva obchodného domu kde stretne podivného vynálezcu Mortyho. Ten mu daruje diaľkové ovládanie doslova na všetko. Michael je zrazu pán svojho osudu. Stane sa z neho skvelý otec, dlho očakávané povýšenie dosiahne stlačením jediného tlačítka a hádky so ženou trvajú stotinu sekundy. Jeho šťastie, ale netrvá dlho. Ovládač si totiž začne robiť čo sa mu zachce a Michaelovi začne život utekať doslova pred očami. Okrem manželky tak príde aj o dospievanie detí a predčasne zostarne. A kedže čas nemilosrdne ubieha Michael musí rýchlo dohnať čo zameškal.

Click Click

Zaujímavý nápad v podobe diaľkového ovládania, ktoré človeku umožní manipulovať s časom dokázali tvorcovia premeniť na príjemnú komédiu, ktorej kvalitu bohužiaľ zráža záver filmu. Prvá polovica Kliku si drží štandard slušnej komédie. Scény v ktorých Michael objavuje funkcie univerzálneho ovládača patria k tomu najlepšiemu v celom filme. Vynikajúca je aj scéna v ktorej sa nespokojný zamestnanec pomstí svojmu šéfovi. Nebol by to však Adam Sandler, keby z filmu nemalo vyplynúť nejaké poučenie. Sandler sa snaží hrať svoju úlohu vážne, čo sa mu chvíľami darí no neskôr začne film pôsobiť trápne a kŕčovito. Možno by všetko dopadlo lepšie keby scenáristi vymysleli nápaditejší koniec a nie taký, ktorý sme videli už tisíckrát.

Herecké obsadenie filmu dopĺňa Christopher Walken, ktorý sa zhostil úlohy vynálezcu Mortyho. Walken, ktorý sa začína čoraz častejšie objavovať v komédiách by mal začať uvažovať o návrate k vážnejším úlohám. V tých komických totiž pôsobí neprirodzene a to aj napriek tomu, že patrí ku kvalitným hercom. Treťou hviezdou filmu je Kate Beckinsale. Tá si zahral úlohu Michaelovej manželky Donny. Jej herectvo by možno zapadlo do pochybného sitcomu, v Kliku ale pôsobí afektovane a v niektorých scénach dokonca rušivo.

Click Click

Život na diaľkové ovládanie napriek svojim chybám patrí k tomu lepšiemu čo sa urodilo na poli komédií tento rok. Adam Sandler pomaly speje k tomu, aby sa z neho stal skutočne dobrý komik. Jeho grimasy majú už dávno jeho vlastný rukopis a kopírovanie ostatných preto nehrozí. Preto pokiaľ hľadáte film pri ktorom sa zabavíte a nemáte chuť sa zaoberať problematickou zápletkou Klik bude pre vás určite dobrou voľbou.

/