Minutáž: 110 minút

Réžia: Dennis Dugan
Scenár: Barry Fanaro, Alexander Payne, Jim Taylor
Kamera: Dean Semler
Hudba: Rupert Gregson-Williams
Hrajú: Adam Sandler, Kevin James, Jessica Biel, Steve Buscemi, Dan Aykroyd, Nicholas Turturro, Richard Chamberlain, Ving Rhames, Tila Nguyen, Rachel Dratch

ChuckLarrySvet (aj ten filmový) sa mení a témy, ktoré boli spočiatku zobrazované len v nezávislých filmoch sa postupne stávajú zaujímavé aj pre veľké štúdiá. Najprv najmä vo „vážnejších“ filmoch ako Philadelphia alebo nedávno Skrotená hora a teraz už aj totálny stredný prúd – komédia s Adamom Sandlerom. Dalo by sa v tejto súvislosti zavtipkovať, že je to dôsledok trendu globálneho otepľovania, ale v rámci iného trendu (politickej korektnosti) je to skutočne nemiestne. Takže aké to bolo Keď si Chuck bral Larryho?

Chuck Levine (Adam Sandler) a Larry Valentine (Kevin James) sú kolegovia v hasičskom zbore a zároveň veľmi blízki priatelia. Teda až takí blízki nie. Chuck je totiž nenapraviteľný sukničkár a Larry smúti po smrti svojej milovanej manželky. Keď chce Larry presunúť svoju životnú poistku zo zosnulej manželky na deti, a vzhľadom k jeho riskantnému povolaniu to chce okamžite, zistí, že to môže trvať pomerne dlho. Oveľa jednoduchším spôsobom by bolo znovu sa s niekym zosobášiť. A prečo by tým niekym nemohol byť práve Chuck, s ktorým sú veľmi dobrí priatelia, a vie že od neho sa žiadneho podrazu nedočká. A tak obaja mužní hasiči uzatvoria v Kanade sobáš a predstierajú že sú homosexuálny pár. Do toho sa zamotajú úrady, ktoré vyšetrujú či sobáš nie je fingovaný a neslúži len na získanie nelegálnych výhod a jedna pekná právnička, ktorá ich má obhajovať.

Filmy s Adamom Sandlerom sú si dosť podobné a očakávať sa o nich dá väčšinou veľa nudy, niekoľko hlúpych vtipov, ale aj zopár vtipných momentov (väčšinou vzápätí kompenzované nejakou trápnosťou). Jedinou svetlou výnimkou bol veľmi dobrý film Opití láskou od Paula Thomasa Andersona, kde Sandler dokázal svoje nesporné herecké kvality. Jeho ďalšie filmy však ukázali, že to bola len výnimka a nie snaha preorientovať na serióznejšie filmy. Pritom má zrejme dosť silný vplyv aj ako producent svojich filmov a presadí si svoju predstavu. Takže tá podobnosť je zjavná napriek rozdielnym režisérom. A tak naďalej rozrieďuje svoj talent v slaboduchých komédiách a vôbec mu nepomôže ani keď si zavolá na pomoc také eso ako napríklad Jack Nicholson.

ChuckLarry ChuckLarry

V tomto prípade aspoň malú nádej vzbudzoval výber témy a hlavne účasť tvorcu Bokovky Alexandra Paynea, ktorý sa podieľal na scenári. Už po pár minútach je však jasné, že to bude opäť typická „sandlerovka“. Slabý a neoriginálny scenár, nevýrazná réžia a málo humoru. Niečo sa podarilo zachrániť niektorými dobrými hereckými výkonmi. Sandler predvádza stereotypne v podstate to isté ako vo väčšine svojich filmov, ale jeho partner Kevin James je veľmi príjemným prekvapením. Napriek tomu, že nie je ani zďaleka tak populárny, dostáva porovnateľný priestor. Dokáže ho využiť tak v komediálnej ako aj vážnej polohe. Keďže jeho postava je aj lepšie napísaná, podarilo sa mu dať jej dokonca istú hĺbku a uveriteľnosť. Jessica Bielová v úlohe mladej právničky má smolu, že slúži len na okrasu. Z vedľajších postáv asi najviac zostanú v pamäti Steve Buscemi ako svojrázny vyšetrovateľ a Dan Aykroyd ako veliteľ hasičského zboru.

Výsledkom je film, ktorý nie je ani vtipný, ani nepovie nič zmysluplné k téme. Najprv si z ľudí menšinovej sexuálnej orientácie trochu pouťahuje (politicky korektne, samozrejme), aby potom pekne a zrozumiteľne vysvetlil, ktoré slová sa nepatria používať a že netreba ľudí odsudzovať len za to že sú odlišní, ale treba ich hodnotiť podľa toho, akí sú vo vnútri (áno, približne na takejto intelektuálnej úrovni). Okrem toho, Sandler pre istotu nehral gaya, asi aby zbytočne neutrpela jeho povesť medzi fanúšikmi.

ChuckLarry ChuckLarry

Žiadne prekvapenie sa teda nekoná (snáď okrem účasti spomínaného Alexandra Paynea) a fanúšikovia Sandlera sa nemusia báť, že by sa ich miláčik pustil do niečoho serióznejšieho. Ak medzi nich nepatríte, radšej si niekde v požičovni nájdite Vtačiu klietku a zabavíte sa oveľa viac.

/