Minutáž: 98 minút

Réžia: Dominic Sena
Scenár: Bragi F. Schut
Kamera: Amir M. Mokri
Hudba: Atli Örvarsson
Hrajú: Nicolas Cage, Ron Perlman, Stephen Campbell Moore, Stephen Graham, Christopher Lee, Ulrich Thomsen, Claire Foy, Robert Sheehan a ďalší

Hon na čarodejniceNicolas Cage je herec mnohých tvárí. Po opileckom oscarovom besnení v Leaving Las Vegas sa premenil na najžiarivejšiu akčnú hviezdu konca 90tych rokov. Ostatné desaťročie strávil vo filmovýh úlohách rôznej kvality. Za zmienku stojí minuloročný Zlý poliš, kde pripomenul, že stále dokáže presvedčivo stvárniť silné charaktery. Avšak toto sa neopakovalo v Hone na čarodejnice. Ide o neuveriteľný zlepenec žánrov a premárnených pokusov režiséra Dominica Senu, režiséra 60 sekúnd a Operácie Swordfish.

Tento film sa zúfalo snaží vybudovať hrôzu naháňajúcu atmosféru, avšak divák netuší či sleduje lacnú napodobeninu Mena ruže alebo Kráľovstva nebeského. Sledujeme príbeh transportu údajnej čarodejnice zodpovednej za morovú ranu v stredovekom období temna. Dievča obvinené z čarodejníctva je potrebné odviesť do tajomného Severacu. Tamojší mnísi sa za pomoci očistnej knihy pokúsia o nápravu hriešnice a o následné zneškodnenie hroznej choroby. Cesta do Severacu však nie je pre čajíčky a cirkevný hodnostár (Christopher Lee) v značnom štádiu rozkladu pred posledným vydýchnutím požiada o transport dvoch skúsených križiakov. Tí najprv túto púť odmietnu, avšak po tom, čo dezertovali zo služby svätých bojovníkov, sú uvrhnutí do žalára a tento job znamená prisľúb slobody a bezúhonnosti. Tak sa Behmen (Nicolas Cage) a Felton (Ron Perlman) vydajú doručiť neobvyklú zásielku neľahkou cestou temnými lesmi.

Cage a Perlman sú pre úlohy križiakov určite dobrá voľba. Obom chlapákom stredovek pristane. Obaja sú v postavách unavených bojovníkov presvedčiví a Cagov trpiteľský výraz našťastie kvôli znesiteľnej stopáži filmu nestihne nudiť. Vyváži ho Perlmanova potmehútska charizma. Páni vytvárajú citeľné puto dvoch spolubojovníkov, ktorí už čo to v zbroji zažili. Väznené dievča stvárňuje neopozeraná Claire Foy, ktorá vás svojim nevinným pohľadom prinúti rozmýšľať o jej nevinnosti či právoplatnom treste. Sympatický Ulrich Thomsen v úlohe šľachtica Eckharta však ako vedľajšia postava nemá dostatočný priestor. Obsadenie je najsilnejšia stránka filmu. To sa režisérovi podarilo.

Hon na Čarodejnice (Season of the Witch, 2011) Hon na Čarodejnice (Season of the Witch, 2011)

Vybudovať mysterióznu atmosféru, ktorá by utiahla tento rádoby čarodejnícky horor však už menej. Hoci scéna s polorozpadnutým mostom vás vtiahne do deja, vlci s umelými tesákmi vám pripomenú zbytočný úbytok ceny vstupného vo vašej peňaženke. Smutne nedotiahnutý je aj vzdor hrdinov proti cirkvi. V úvode sa črtá dilema s akou sa museli bežne križiaci vysporiadať. Behmen s Feltonom sa po množstve zbytočných bitiek rozhodli zamestnávateľovi napľuť do tváre, avšak v stredoveku výpoveď nie je taká jednoduchá. Zvlášť ak sa jedná o cirkev. Sľubný prológ obesenia čarodejníc si v závere už takmer nikto nebude pamätať. Záhadným ostáva i názov, pre ktorý sa distribučná spoločnosť rozhodla, pretože okrem úvodného vešania sa žiadneho honu na čarodejnice nedočkáme. Myslím, že tvorbou digitálnych trikov sa bratia Česi tentokrát pýšiť nebudú. Môže za to hlavne pofidérna kvalita tohto titulu.

Režisér Dominic Sena kedysi zvládal mainstream s noblesou podporenou kvalitnými hercami. Avšak po Bielej smrti a aktuálnom filmovom počine mu už asi veľa divákov dôveru neprejaví. A Nicovi Cagovi by som odporúčal v dnešnom priemernosťou sršiacom hollywoode voliť pri výbere postáv kvalitu pred kvantitou.