Z dnešného búrliváka Colina Jamesa Farrella sa jeho rodičia mohli po prvýkrát tešiť 31. mája 1976. Pre svojich rodičov mal neobyčajný význam, lebo predstavoval posledný, v poradí už štvrtý prírastok a stal sa teda „benjamínkom“ tejto dublinskej rodinky. Spočiatku to vyzeralo, že sa Colin vyberie v otcových futbalových šľapajach, no vplyv filmu a hlad po jeho štúdiu zatienili všetky veci súvisiace s najkrajšou hrou sveta, o čom svedčil aj Colinov nástup na Gaiety Drama School.
Jeho talent prekypoval až tak, že získal úlohu v domácom seriáli Ballykissangel, čo malo za následok prerušenie štúdia a pracovnú ponuku rovno na londýnskej divadelnej scéne Donmar Warehouse. Tam padol do oka oscarovému Kevinovi Spaceymu, ktorý dlho neotáľal a obsadil vtedajší mladý írsky talent do krimi thrilleru Rafinovaný zlodej (Ordinary Decent Criminal – 2000), kde si spoločne zahrali bok po boku. Tento film preňho znamenal pootvorené dierka do sveta komerčného amerického filmu.
Prvý zásah do čierneho prišiel, keď sa Joel Schumacher rozhodol nakrútiť vojnovú drámu Tábor tigrov (Tigerland – 2000), kde Colin dostal dostatočný priestor na vykreslenie svojej postavy, ktorá mu viac než sadla. Zahral si tu rolu rebelantského Bozza, ktorý vojenským veliteľom i zvyšku jednotky hrá pekne na nervy porušovaním stanovených pravidiel tábora, ktorý predstavuje dokonalú simuláciu vietnamského bojiska. Aj napriek tomu, že sa jednalo o Colinovú veľmi významnú úlohu, film bol viac-menej rozporuplne prijatý a očakávania sa mu naplniť vôbec nepodarilo.
Táto jeho prelomová rola spustila veľkú vlnu úloh v komerčných filmoch, ktorú ukormidloval na svojej drsnej lodi veľmi obstojne. Nasledovali Štvanci Ameriky (American Outlaws – 2001), kde stelesnil legendárneho pištoľníka vykrádajúceho banky a pomáhajúceho chudobným farmárom – Jesseho Jamesa.
Rok 2002 predstavuje pre Colina zatiaľ rok najúrodnejší. Po vojnovej dráme s Bruceom Willisom Hartova vojna (Hart´s War-2002), kde si zahral ambiciózneho právnika, prišli dva skutočne skvostné filmy s výborne napísanými úlohami, ktoré náš mladík stvárnil na výbornú. Originálna a vysoko cenená Spielbergova sci-fi Minority Report ponúkla Colinovi úlohu detektíva Dannyho Witwera, ktorý do PreKrimu prišiel nájsť chybičku krásy a postavil sa tu zoči-voči hereckej ikone a sex symbolu – Tomovi Cruisovi.
Keďže najsvetlejším aspektom kvality Tábora tigrov bol práve výkon Colina Farrella, rozhodol sa ho J. Schumacher obsadiť aj do svojho ďalšieho projektu – psychologicko- klaustrofobického thrilleru Telefónna búdka (Phone Booth – 2002). Toto strhujúce dielo, ktorého 90% sa odohráva v práve tesnej búdke, bolo čisto založené na rýchlymi vetami nabitom scenári a samozrejme hereckom výkone Colina Farrella, ktorému sa ústa takmer počas celého filmu nezavreli. Jeho verbálne súboje s neznámym ostreľovačom, ktoré zvádzal na pokraji psychického zrútenia v útrobách telefónnej búdky boli fascinujúce a veľmi uveriteľné. Colin sa po tomto filme stáva pevnou súčasťou hollywoodskej mašinérie a jej neodmysliteľnou súčasťou.
Potvrdzuje to aj účasť po boku Al Pacina, ktorý ho v thrilleri Farma (Recruit – 2003) zacvičuje ako nádejného adepta na agenta CIA v špeciálnom výcvikovom stredisku. Úloha hlavného záporaka Bullseyho v slabulinkom a otrasnom Daredevilovi akoby načala Colinové triafanie vedľa pri výbere svojich úloh.
Najbližšie sme ho potom mohli vidieť v priemernom akčnom počine Jednotka rýchleho nasadenia (S.W.AT. – 2003), kde stvárnil Jima Streeta, ktorý po rokoch dostáva lukratívnu príležitosť vrátiť sa tam, kde mal niekedy pevné a zaslúžené miesto. V írskej drsnej gangsterke Intermission, ktorej prischla nálepka „írsky Pulp Fiction“ mu výborne sadla úloha kriminálnika Lehiffa, ktorý plánuje svoj ďalší veľký záťah. Colin bol teda vo svojom živle.
Na rad prišiel jeden z najočakávanejších filmov roku 2004, vysoko rozpočtový historický veľkofilm Alexander Veľký (Alexander), mapujúci život slávneho dobyvateľa od jeho narodenia až po samotnú smrť. Oliver Stone pôvodne rátal s Leonardom DiCapriom, no ten z projektu nakoniec vycúval a k slovu sa dostal Farrell. Film sa stretol s veľkým neúspechom najmä z radou kritikov, ktorý mu vyčítali veľa kontroverzných prvkov (týkajúcich sa najmä Alexandrovej sexuálnej orientácie), viacero hluchých miest, absencia poriadnej akcie či rozporuplný výkon hlavného hrdinu. Šlo, hádam, o Farrellove prvé vážnejšie zakopnutie. Veď úloha Alexandra sa mohla pokojne stať jeho životnou, ba aj oscarovou.
Nie je to tak dávno, kedy k nám v auguste dorazila melodráma Spýtaj sa prachu (Ask the dust- 2006), ktorej ústredným motívom bola nesmelá láska neúspešného a arogantného spisovateľa Artura Bendiniho a mexickej čašníčky Camilly. Viac o tomto diele sa dočítate v našej recenzii. Za zmienku stojí, že do svojej úlohy výborne pretransformoval svoju prirodzenú aroganciu a opovrhovanie okolím.
V týchto dňoch prichádza do našich kín čistokrvný hit, blockbuster a asi najakčnejšia hollywoodska jazda tohto roka (ak nerátame Pirátov 2) – Miami Vice, kde si Farrell s J. Foxxom zahrali drsných detektívov bojujúcich proti drogovému kartelu. Úloha neposlušného „drsňáckeho“ záletníka a detektíva v jednej osobe je pre Farrella skutočne ako uliata.
Táto kontroverzná a prostoreká osobnosť, ktorá holduje mnohým nerestiam a nedáva si takmer nikdy servítku pred ústa je podobne, ako nemenovaný slovenský manželský pár nešetrne premieľaná v masmédiách. Jemu to ale očividne nevadí a užíva si svoju mladosť plnými dúškami. S modelkou Kim Bordenave má potomka Jamesa, ktorý sa narodil v decembri 2003. Keď sme už pri jeho vzťahoch, tak musím spomenúť, že tento rebel sa v júli 2001 oženil s herečkou Ameliou Warner, no ešte v novembri toho istého roka sa s ňou stihol aj rozviesť, čo iba svedčí o jeho divokom živote a bezhraničnej mladosti.
Colin Farrell je všeobecne objektom veľkého záujmu nielen režisérov a producentov, ale aj množstva žien a médií, ktoré priťahuje svojou extravagantnosťou, kontroverznosťou a neobmedzenou otvorenosťou. Ak nepodľahne svojím zlozvykom (toto leto úspešne absolvoval protialkoholické liečenie), má jeho herecká kariéra veľmi svetlú a pestrú budúcnosť. Nie predsa každý má takmer istú životnú úlohu, ktorá je len otázkou veľmi krátkej doby.