Bad Boys navždy © 2020 Itafilm Bad Boys navždy © 2020 Itafilm

Návrat na scénu po 17tich rokoch s výmenou režiséra neveštil podľa priemerných trailerov zrovna vydarený kúsok. Kedysi slávny producent Jerry Bruckheimer vycítil príležitosť a po siahodlhom produkčnom pekle zveril tretí príbeh miamských polišov do rúk neznámym nadšencom akčnej série. Režijní nováčikovia Adil El ArbiBilall Fallah však všetkým vyrazili dych kvalitou, ktorú do kinosál nakoniec doručili.

Bad Boys for Life

akčný, krimi, komédia
2020 / 124 min. / MP 15

Adil El Arbi, Bilall Fallah
Chris Bremner, Peter Craig, Joe Carnahan
Za duchovným otcom série Michaelom Bayom možno trošku zaostávajú v explozívnej nápaditosti akčných scén, no excelujú s temnejším príbehom, z ktorého dýcha osudovejšia atmosféra. Viac popracovali na postavách, ich pocitoch a motiváciách. Predošlé dva filmy len vŕšili jednu efektnú prestrelku za druhou. Tentoraz sa tak viac hrá na osobnejšiu nôtu.

Will SmithMartin Lawrence si návrat do svojich obľúbených postáv Mikea Lowreyho a Marcusa Burnetta viditeľne užívajú. Nestratili nič zo spoločnej chémie. Ich vzájomné partnerské doberanie sa podobné manželskému spolunažívaniu je základným pilierom tejto série a noví tvorcovia si toho boli našťastie vedomí. Veľmi umne striedajú humorné scény s tými vážnejšími. Pracuje sa aj so zostarnutím hlavných postáv – Marcus sa stal práve dedkom a rád by konečne odišiel do dôchodku, zatiaľ čo Mike by stále rád strieľal zloduchov.

Potom, čo Mikea vážne postrelia, sa policajné duo rozhodne poslednýkrát spojiť sily a dolapiť zodpovedných. Na pomoc navyše vyfasujú mladých nadšených kolegov s moderným technickým vybavením. Stret starých analógových policajtov, ktorí nie vždy dbajú na dodržiavanie zákonov, s mladými mileniálmi, ktorí viac veria technike ako pästiam a plným zásobníkom, je zdrojom skvelých humorných prestreliek.

Okrem návratu hlavných postáv a večne vynervovaného náčelníka Joea Pantoliana si dali tvorcovia záležať na výbere nových tvárí. Uvidíme sexy Vanessu Hudgens, Alexandra Ludwiga známeho zo seriálových Vikingov či vynikajúcu Paolu Nuñez v úlohe Rity, líderky špeciálneho policajného komanda. Medzi Mikeom a Ritou to výrazne iskrí, nakoľko majú spoločnú minulosť. Zlovestnú čarodejnicu Isabel stvárnila uhrančivá mexická kráska Kate del Castillo.

Bad Boys navždy © 2020 Itafilm

Recenzentská obec sa zhoduje, že El Arbi s Fallahom nakrútili najlepší diel série. Slabšie akčné sekvencie vynahradia prepracovanejším príbehom s dokonalým načasovaním humoru. Budete sa smiať nahlas, ale aby ste sa nebáli – akcie je skutočne dostatok, no nedosahuje také opulentné rozmery, aké vedel dosiahnuť Michael Bay. Nová režisérska dvojica vštepila filmu vlastný, dospelejší rukopis. K postavám pristupovali s láskou a dokázali im dodať hlbší rozmer. Publikum im to opláca nadšenými reakciami a solídnou návštevnosťou. Je tak vysoko pravdepodobné, že sa v dohľadnej dobe dočkáme ešte jednej časti.

Hoci nám Bad Boys viditeľne zostarli, rozhodne nevymäkli. Mladá režisérska krv prekypuje skvelými nápadmi a osobne by som černošským polišom ďalší prípad ešte dožičil. Po vzore tohto kvalitného blokbastru by v Hollywoode stálo za zváženie navrátiť do hry aj piaty diel Smrtonosnej zbrane. Temnejším a dramatickejším tónom zlí chlapci túto legendárnu sériu mnohým pripomínajú.

Málokedy sa podarí takto úspešne oživiť driemajúcu značku. Jerry Bruckheimer to za pomoci mladého režijného dua dokázal a vy by ste si nemali nechať túto akčnú jazdu ujsť. Veľké plátno Willovi Smithovi s humorne unaveným partnerom stále pristane.