Vydarená špiónska trilógia, ktorá by sa dala označiť spoločným menovateľom Bond začína – Casino Royale (2006), Quantum of Solace (2009) a Skyfall (2012) – úspešne pripravila pôdu pre reštart príbehov najslávnejšieho agenta s povolením zabíjať.

24tá bondovka s tajomným názvom Spectre však nie je primárne prerábkou klasických príbehov z čias Seana Conneryho či Rogera Moorea, hoci z týchto výživných základov najdlhšie pokračujúcej série všetkých čias očividne čerpá. Bystrejší bondovský fanúšik dešifruje mozaiku inšpirácie z diel V tajnej službe jej veličenstva (On Her Majesty´s Secret Service, 1969), kde hlavného hrdinu stvárnil jednorázovo kontroverzný Austrálčan George Lazenby či Žiť a nechať zomrieť (Live and Let Die, 1973), prvej a mnohými fanúšikmi najlepšie hodnotenej misie Sira Rogera Moorea. Tieto dva silné vplyvy šlo ľahko odpozerať už z úvodného traileru.

Spectre (James Bond, Spectre, 2015)

Režisér Skyfallu Sam Mendes by sa však neuspokojil s myšlienkou obyčajného prerozprávania týchto klasík a previazal ich s predchádzajúcou trilógiou natoľko, že priamo nadväzujú na minulý diel. Kvalita a celistvosť jeho vízie najnovšieho príbehu agenta 007 je momentálne filmovou témou č. 1 a prinajmenšom najbližšie dva týždne ňou ostane. Google s Youtubeom chrlia jeden trailer za druhým a fanúšikovská základňa sa otriasa nadšením.

Bond hype vyvrcholí na Slovensku už zajtra, t.j. vo štvrtok 5.11. Veľký brat si bude môcť vychutnať najnovšie dielo až o deň neskôr. To majú za ten Heineken. Táto značka síce nie je americká, ale produkciu a product placement do značnej miery ovplyvňuje filmové štúdio Columbia Pictures patriace pod spoločnosť Sony. Nehovoriac o materskom štúdiu MGM, ktoré má bondovky pod palcom od začiatku. Svoju prácu robia vynikajúco. Žiadna filmová séria nemá taký markantný vplyv na svetovú módu a popkultúru ako práve Agent jej veličenstva. Bond, James Bond je trendsetterom v oblasti najdrahších hodiniek, na mieru šitých oblekov, vyberaného alkoholu či najluxusnejších automobilov už od roku 1962.

Spectre (James Bond, Spectre, 2015)

Nehovoriac o impozantných exteriéroch či kráse vyjadrenej nežným pohlavím. Všeobecný luxus obklopuje 007 samozrejme aj v najnovšom príbehu. Ak dosadíme do polstoročím overeného funkčného vzorca sexy milfku Monicu Bellucci, najnovší auto-model Aston Martin DB10 či Omega hodinky v limitovanej edícii SPECTRE, úspech máte zaručený. Geniálny ťah na istotu = najdrahšie obsadená reklamná plocha v histórii filmu. Kam sa hrabe americké finále Superbowlu. Toto všetko ponúka prehliadka štýlu agenta 007. Ale kam sa podel príbeh?

Na ktorej priečke dôležitosti je skutočne? Ako vysvetliť že celosvetovo najsledovanejšia séria vo svojom 24tom príbehu v podstate vykráda samu seba? Aby si nikto nevšimol, že ide iba o dvojhodinovú reklamu, najali opätovne kvalitného režiséra Sama Mendesa, úspešného britského ťahúňa americkej kinematografie filmami ako Americká krása, Jarhead či Road to Perdition, ktorý už popracoval na predošlej bondovke Skyfall tak, aby premostil možnosť recyklovať úspešné zázemie originálov Jamesovho knižného otca Iana Fleminga s výbornou trilógiou Bondovho začiatku.

Spectre (James Bond, Spectre, 2015)

Produkcia sa poistila oscarovým hercom Christophom Waltzom v úlohe hlavy zločineckej organizácie nesúcej názov filmu. Tajomstvom a konšpiráciou opradená organizácia v dnešnej dobe opätovne veľmi dobre funguje, čo je záchranným kolesom kreatívnych tvorcov. Tento trend veľmi dobre odpozerali i u konkurencie v Mission Impossible. Tom Cruise vie, čo robí. V zásade majú príbehovo vystarané na ďalšie desaťročie a Daniel Craig krásne našliapnuté, aby sa dotiahol počtom stvárnení hlavného hrdinu na legendárneho Conneryho či o niečo menej populárneho Rogera Moorea. Týmto filmom sa práve vyrovnal Piercovi Brosnanovi a viem si veľmi dobre predstaviť, že si zahrá Bonda osemkrát.

Blond Bond, ktorý má skutočné povolenie zabíjať a neváha ho využiť každý voľný termín v diári, má v jeho podaní jedinečný šarm. Známa kombinácia provokácia – konfrontácia je v jeho filmoch doplnená tretím vrcholom – likvidácia.

Ako dopadne prehliadka najlepšieho filmového marketingu po príbehovej stránke, sa dozvieme už zajtra. Dovtedy si dajte pozor, aby vás nezjedla mexická La Catrina.

Vidíme sa v kine.